1. Hoe ga ik terug naar de homepage?
Door een simpele druk op het woord home, kom je op de homepage bij alle kerstpakketten. Ook kan je op het logo klikken van 'Kerstpakketten.nl'.
2. Hoe krijg ik meer informatie over alle kerstpakketten?
Voor alle informatie over het kerstpakket klik je op de naam van het kerstpakket. Op onze homepage kan je ook een selectie maken van de prijsklasse waarin je kerstpakketten zoekt, door een van de prijsklasses aan te klikken. Om een foto van het kerstpakket groter op het scherm te krijgen, klik je op de foto. Door op het 'In winkelwagen' te klikken, komt het geselecteerde pakket direct in de winkelwagen terecht.
3. Hoe kan ik kerstpakketten bestellen?
Zodra je jouw keuze hebt gemaakt uit onze kerstpakketten, is het heel eenvoudig om via onze site het kerstpakket te bestellen. Door op 'In winkelwagen' te klikken, krijg je een nieuw scherm waarin je de aantallen kan controleren of wijzigen. Vervolgens druk je op 'Ga door met je bestelling'. Alle gegevens worden gevraagd en aan het einde heb je met een eenvoudige klik op de knop 'Bestellen' je order bij ons geplaatst. Binnen enkele seconden ontvang je een orderbevestiging met alle informatie.
4. Kan ik de inhoud van de kerstpakketten wijzigen?
Ja, de enige voorwaarde is een minimale afname van 100 dezelfde kerstpakketten met een minimale orderwaarde van € 2.500,- excl. BTW. Aanpassingen aan deze kerstpakketten geef je door aan ons verkoopteam per e-mail of per telefoon. Wij gaan dan samen op zoek naar de beste invulling van jouw wensen om zo het mooiste kerstpakket samen te stellen.
5. Zijn alle bedragen van de kerstpakketten in- of exclusief btw?
De prijzen op onze website worden zowel in- als exclusief btw weergegeven. Ieder kerstpakket is belast met beide btw-tarieven: over non-food artikelen en alcoholische drank is het hoge tarief verschuldigd, over food-artikelen het lage btw-tarief. De verkoopprijs is gesplitst in grondslag laag (9%) en hoog (21%). Bij het plaatsen van de kerstpakketten in de winkelwagen geeft onze site het bedrag inclusief btw aan. De prijs zoals gemeld op de officiële orderbevestiging is de juiste prijs.
6. Wanneer wordt mijn kerstpakket geleverd?
Bij het invullen van het bestelformulier kan je de gewenste afleverdatum van de kerstpakketten invullen. Met deze datum zal zo veel mogelijk rekening worden gehouden bij het plannen van onze orders. Op de orderbevestiging staat de datum van aflevering gemeld. Wij kunnen helaas geen tijden van aflevering opgeven en ook niet afleveren op zaterdag of zondag. Houd er daarom rekening mee dat de afleverdatum niet te kort voor de datum zet, waarop je de kerstpakketten wilt uitdelen. Genoemde leverdatum is geen fatale datum.
7. Wanneer en hoe moet ik de bestelling betalen?
Na aflevering ontvang je van ons een factuur, die uiterlijk binnen 30 dagen voldaan moet worden, tenzij er een andere termijn is overeengekomen. Wij leveren de kerstpakketten alleen op krediet na goedkeuring van onze kredietverzekeringsmaatschappij. Indien er geen goedkeuring komt, ontvang je vooraf de factuur met het verzoek het totaalbedrag uiterlijk 2 weken voor aflevering bij te schrijven op onze bankrekening. Orders < € 1.000,- excl. BTW kunnen wij alleen na een IDeal of CreditCard betaling leveren. Je kan ten alle tijden door middel van IDeal betalen.
8. Kan ik als particulier een kerstpakket bestellen?
Maar natuurlijk! Houd er wel rekening mee dat er transportkosten betaald moeten worden bij bestellingen die lager zijn dan € 1.000,- excl. btw. Particulieren kunnen helaas geen kerstpakket op factuur bestellen, wat betekent dat de order alleen na Creditcard of IDeal betaling geleverd kan worden. De genoemde prijzen zijn veelal exclusief btw. Als particulier betaal je de vermelde exclusief prijs + de btw-prijzen! (Excl. btw + btw hoog + btw laag = Totaalprijs).
9. Is er een minimale afname verplicht?
De kerstpakketten zoals afgebeeld op onze website, kunnen in ieder gewenst aantal geleverd worden tenzij anders vermeld. Bijna alle kerstpakketten worden verpakt in een feestelijke kerstdoos. Mocht je twee verschillende kerstpakketten bestellen, kan je duidelijk zien welk kerstpakket het is. Alle kerstpakketten worden namelijk voorzien van een pakketnummer.
De cadeau-artikelen leveren wij alleen in vaste verpakkingseenheden. Dit varieert per artikel van 4 stuks tot 250 stuks. Ons verkoopteam kan hier meer over vertellen.
10. Kan onze kerstkaart, kerstgroet of brief van de directie in het kerstpakket worden verpakt?
Ja, bij een minimale afname van 100 dezelfde kerstpakketten of bij minimale orderwaarde van € 2.500,- excl. BTW voor dezelfde kerstpakketten. De kaart of brief ontvangen wij graag z.s.m. en anders uiterlijk 5 weken voor de gewenste afleverdatum. Voor iedere extra handeling, toevoeging of wijziging aan het kerstpakket moeten wij een nieuwe productierun opstarten, waardoor het bij kleinere aantallen helaas niet mogelijk is om iets extra's in de kerstpakketten te verpakken. Wij kunnen voor één pakket helaas geen losse kaart toevoegen of een boodschap toevoegen op de adressticker.
11. Wat is een kerstpakket?
Een kerstpakket is een samengesteld cadeau dat (meestal) een werkgever omstreeks kerst aan zijn personeelsleden geeft. Met het kerstpakket willen werkgevers de werknemers een prettige kerst wensen. Het geven van een kerstpakket is een traditie in Nederland. Een kerstpakket is meestal een doos met zowel food als non-food producten. De inhoud van een kerstpakket verschilt per jaar.
13. Waar kan ik als consument terecht met mijn klacht?
Ondanks alle inspanningen welke wij verrichten om alle leveringen en diensten perfect uit te voeren, gaat er helaas – gelukkig bij uitzondering - wel eens iets mis door mensenwerk, transport of gewoon pure pech met een artikel. Mocht een deelnemer aan het programma een wens tot verbetering hebben over onze producten of diensten, kunnen zij dit – bij voorkeur via e-mail (info@kerstpakketten.nl) – kenbaar maken.
Onze klantenservice beantwoordt iedere binnengekomen e-mail binnen maximaal 2 werkdagen.
"Mocht je het als consument niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je de klacht voorleggen via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)."
- Klachten kunnen zowel betrekking hebben op producten alsmede op onze dienstverlening;
- Wij verzenden géén ontvangstbevestiging indien u een klacht per mail indient;
- Wij zullen uiterlijk binnen 14 dagen inhoudelijk op uw klacht reageren;
- Zakelijke klanten kunnen, indien zij niet tevreden zijn over de afhandeling van de klacht, de klacht tevens ter bemiddeling voorleggen aan Thuiswinkel via www.thuiswinkel.org.
Let op: alleen zakelijke klanten kunnen terecht bij Thuiswinkel.org.
14. Waar kan ik als bedrijf terecht met mijn klacht?
Ondanks alle inspanningen welke wij verrichten om alle leveringen en diensten perfect uit te voeren, gaat er helaas – gelukkig bij uitzondering - wel eens iets mis door mensenwerk, transport of gewoon pure pech met een artikel. Mocht een deelnemer aan het programma een wens tot verbetering hebben over onze producten of diensten, kunnen zij dit – bij voorkeur via e-mail (info@kerstpakketten.nl) – kenbaar maken.
Onze klantenservice beantwoordt iedere binnengekomen e-mail zo spoedig mogelijk.
15. Kom ik in aanmerking voor herroepingsrecht?
Het herroepingsrecht stelt particulieren in staat om, volgens de wet Koop op afstand, een product welke via internet wordt afgenomen binnen 14 werkdagen kosteloos te annuleren. Het herroepingsrecht gaat in op de eerstvolgende dag na aflevering van het product bij de consument.
Het herroepingsrecht is in de volgende gevallen niet geldig:
- als er sprake is van maatwerkproducten. Hieronder valt onder andere de pakketten/producten welke op maat voor u gemaakt worden;
- zakelijke klanten zijn te allen tijde uitgesloten van het herroepingsrecht.
Wil je beroep doen op het herroepingsrecht, stuur je het verzoek binnen 14 dagen naar info@. Je ontvangt binnen twee werkdagen een bevestiging en eventuele restitutie van het verzoek.
Wanneer je al voor het product en/of dienst heeft betaald, ontvang je binnen 14 werkdagen een creditfactuur en wordt het bedrag zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen teruggestort op je rekening.
16. Hoe zit het met garantie op mijn producten?
De wettelijke garanties zijn van toepassing op de geleverde producten, verdere garanties zijn niet van toepassing.
In de Nederlandse wet staat dat het product dat je koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag je verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kan je de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
Je moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die je ervan had mogen hebben? En heb je het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.